QUÈ SÓN ELS AMBIENTS

El treball per ambients és una proposta metodològica que consisteix en la creació d’espais motivadors amb unes intencions concretes. En ells, els infants són protagonistes del seu propi procés d’aprenentatge a través de l’acció.
Cada ambient compta amb materials específics pel treball d’una temàtica.

ELS NOSTRES AMBIENTS

• La meva petita ciutat (joc simbòlic).
• Som artistes (educació visual i plàstica)
• Cos i moviment.
• Fem teatre.
• Som científics.
• Som arquitectes.


QUÈ PRETENEM?

• Fomentar les relacions i la cooperació entre infants de diferents edats.
• Promoure l’autonomia.
• Potenciar l’experimentació, la creació i l’acció.
• Donar resposta als diferents interessos de cada infant.
• Aprendre a través del diàleg i la verbalització de les pròpies vivències.

COM ENS ORGANITZEM?

Els alumnes trien setmanalment l’ambient on volen anar i poden repetir l’ambient les vegades que vulguin. Cada setmana fem dues sessions d’una hora i mitja cadascuna.
Cada mestre és responsable d’un ambient i ha de vetllar per atendre les necessitats dels infants.

dimecres, 18 de desembre del 2013

LA MEVA PETITA CIUTAT


L´ambient de la petita ciutat és un dels més apreciats pels infants. La seva distribució en varies zones (restaurant, botiga, caseta i hospital) facilita que els nens i nenes realitzin activitats de joc simbòlic que els apropa a la vida adulta.
Per exemple poden anar a comprar amb el seu nadó, portar-lo al metge, anar a dinar al restaurant i menjar el que altres infants han cuinat…
Aquí podeu veure les fotos del primer trimestre:
- Fotos 

Aquí teniu les fotos del segon trimestre:
- Fotos

En el següent enllaç podeu veure les fotos del tercer trimestre: 
- Fotos 

A més us deixem unes fotos per què pugueu veure com és l'aula de la Meva Petita Ciutat:
- Aula

El joc simbòlic, és el joc en el qual l’infant imita accions de la vida quotidiana del món dels adults .Apareix quan l’infant ha adquirit la capacitat de representació, mitjançant la qual  representa accions i regles bàsiques imaginàries que es refereixen als acords sobre a què es juga. El fet d’explorar i reproduir el món adult fa que es desenvolupi el pensament creatiu i els ajuda a resoldre conflictes, tensions, sentiments. No hem d'oblidar que el joc simbòlic és un aprenentatge que ajuda a l’infant a conèixer-se a si mateix i a l'entorn social que l’envolta.
Mitjançant el joc simbòlic el nen canalitza un seguit de tensions i desitjos afectius, li serveix per liquidar conflictes, per compensar necessitats no satisfetes, per invertir papers (obediència-autoritat).
Tot aquest procés de simbolització es fonamenta bàsicament als avenços que va fent el seu llenguatge, el qual li possibilita arribar a acords amb els nens que comparteix el joc. Aquesta col·laboració implica un objectiu comú i l'acceptació de normes de joc, d'uns rols.
Conforme el nen i la nena es van fent grans, es pot observar com aquest tipus de joc es va fent cada vegada més complex

En aquest ambient també s´ajuda a millorar la seva intel.ligència intrapersonal i facilita l´adquisició de rols no sexistes, cosa necessària per formar ciutadans i ciutadanes responsables que ajudin a millorar el futur de la nostra societat.
Des d´una perspectiva lúdica, els infants imaginen com enfrontar-se a un treball de metge, poden regular el sistema de compres per casa seva, anar al super a buscar els productes i fer cues, dins un espai que els permet canviar de rol i ampliar la seva mirada del món dels adults.
Quan acaba la sessió es recull i es fa la xerrada on poden exposar les seves sensacions i que permet la reflexió sobre el seu paper en el joc i d´altres aspectes.







Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada